Voin kertoa että v*tuttaa, suututtaa, harmittaa.. Ja kaipa listaan voisi lisätä vaikka ja mitä.
No mikäs tässä nyt sitten niin ketuttaa? Antakaas ku kerron!

Kävin torstai aamuna Medilaserilla, ku mulla on ollut näiden silmien kanssa ongelmia. Epäilin että on niin kuivat että saattaisi olla joku tulehdus niissä tai jotain muuta tällaista. Nättiä oli mennä sinne yövuoron jälkeen kun edellisenä päivä herännyt joskus 8 aikaa! Ei meinannu sitten millään kotona silmät pysyä auki kun odottelin että kello löisi 8 ja voisin viedä Roron hoitoon.
Optikko otti mut saman tien sisälle joten en joutunut turhia odottelee, hetken aikaa juteltiin ja se alkoi siinä tarkistaa mun silmiä. Eipä nää kauhean kuivilta näytä, vähän kuivuutta ja punoitusta mutta ei mitään pahaa, ilmoitti hän mulle. Selitin että en ole päässy nukkuu 24 tuntiin joten ei mikään ihme että silmät punoittaa ja on vähän väsyneet. Hän jatkoi tutkimusta ja alettiin kattoa mun näköä, Kappas vaan, miten ollakaan, näköni on heikentynyt!!!!! Kerroinko jo miten paljon mua v*tuttaa?
Ähh, en oikeesti tiedä enään mistään mitään. Mä kuvittelin ja toivoin että kaikki menisi niinkun muilla tutuilla/kavereilla on mennyt, eli hyvin. Nyt itsestäni tuntuu että saatoin tehdä maailman suurimman virheen tehdessäni laserleikkauksen. En enään koe että tästä olisi mitään hyötyä olisi. Ja alusta asti on tuntunut hassulta enkä ole oikein ees uskaltanut iloita asiaa etten enään ole riippuvainen silmälaseista. Hyvä niin, koska nyt kun näkö on heikentynyt joudun taas palaamaan silmälaseihin!
Huoh!

Mutta mitäs tässä enään tehdä, leikkaus on tehty ja näkö heikkenee. Seuraava aika on maaliskuun alussa ja todennäköisemmin uusintaleikkaus siihen perään aika pian. Tässä kuuluukin kysymys että kannattaako se uusintaleikkaus ees tehdä? Eihän se mulle mitään maksa, mutta aloittaa taas kaikki alusta, en tiiä. Sitäpaitsi on vielä epävarmaa pystyykö mulle uusintaleikkausta tehdä LASIK menetelmällä vai jouduttaisko se tehdä PRK:lla. Kokemusta mulla ei jälkimmäisestä ole, serkkulle tehtiin sillä leikkauksella ja ainoastaan muistan sen että hänellä oli tosi kipeät silmät monta päivää leikkauksen jälkeen! Makoili vaan pimeässä huoneessa tekemättä yhtään mitään. Mä en oikein tiedä olenko välttämättä semmoiseen valmis! Tahtoisin toipua mahdollisimman pian leikkauksesta koska neiti Roro kaipaa kuitenkin mua täällä kotona enkä osaa vaan pötköttää sohvalla/sängyssä. Mutta syy miksi tässä pohditaan toista vaihtoehtoa on se et ku mulla on niin ohuet sarveiskalvot niin on epävarmaa riittääkö niissä paksuus toiseen leikkaukseen! Muistelisin kyllä että lääkäri sanoi ennen ensimmäistä leikkausta että niihin jää sen verran varaa että pystyy, mut katotaan nyt mihin tulokseen he siellä pääsevät ku neuvottelevat asiasta.

Kyllä mua v*tuttaaa! Tuntuu siltä että kun vaan voisi niin kääntäisin aikaa ja kelloa taaksepäin ja jättäisin koko leikkauksen tekemättä! Mutta eihän tässä enään mitään pysty tekemään muuta kun yrittää hyväskyä tää asia.
Vielä on mulla epäselvää että miksi silmäni ovat lähteneet huononemaan?! Koska siinä kuukauden kuluttua olevassa jälkitarkistuksessa kaikki oli oikein hyvin eikä mitään huolen häivää (jälkitarkistus oli marraskuun lopussa), joulukuun alussa alkoi nää mun ongelmat pikkuhiljaa. Ite vain ajattelin kaiken johtuvan kuivista silmistä, koska tippoja kun laittoi näkö oli taas hyvä. Mutta eheiii, ei meillä niin hyvin käynytkään.

Onko kenelläkään kokemuksia laserleikkauksista? Tai tämmöisestä samanlaisesta ongelmasta? Kannattaako tässä lähteä uusintaleikkaukseen vai jättää tää leikki tähän? Minunhan ei tarvitse enään maksaa mistään mitään (paitsi tipat+antibiootit), mutta silti mua mietityttää että onko tässä mitään järkeä? Mitä jos heti sen uusintaleikkauksen jälkeen alkaa näkö taas huononemaan? Ääääh, kauheesti on selvästikin pohdittavaa vielä.
No, kaipa tää tästä selviää. Päivä kerrallaan, kunhan tää mun v*tutus tästä häviäisi. Tai unohdan sen aina hetkeks kunnes todellisuus kutsuu enkä näekään esim. telkkarista kunnolla tekstejä tms.
Hohhoijaa.

Ei, en vieläkään pysty suosittelemaan leikkausta!
Vaikkakin olen tietoinen siitä että näön heikkeneminen on todella harvinaista, eli kaikesta päätellen. Mulla on paska tuuri.